Sakkal bővül az Esports World Cup 2025

A 2025-ös Esports Világkupa (EWC) új fejezetet nyit a sakk történetében, mivel a játék digitális változata először szerepel a rangos esemény programjában. A bejelentés szerint a verseny összdíjazása 1,5 millió dollár (~ 590 millió forint), amely jelentős ösztönzést jelent a résztvevők számára.

A kvalifikáció a Chess.com által szervezett Champions Chess Tour (CCT) keretében zajlik, ahol a 2025-ös év során két eseményen keresztül lehet bejutni az EWC-re. A CCT legjobb 12 játékosa automatikusan meghívást kap a versenyre, emellett Rijádban egy utolsó esély selejtezőt is rendeznek amatőr és profi játékosok számára.

Magnus Carlsen, a sakkvilág egyik legismertebb nagymestere, az EWC sakk nagyköveteként csatlakozik a rendezvényhez. Carlsen célja, hogy összekapcsolja a sakkot a szélesebb e-sport közösséggel, és kiemelje a játék jelentőségét az e-sport rajongók körében. Véleménye szerint az EWC kiváló lehetőség arra, hogy a sakkot bemutassák egy szélesebb e-sport közönségnek.

Ralf Reichert, az Esports World Cup Foundation vezérigazgatója szerint a sakk tökéletes példa arra, hogyan fejlődnek a játékok: a tábláktól a képernyőkig, miközben a verseny lényege változatlan marad. Hangsúlyozta, hogy a sakk gazdag történelme, globális vonzereje és virágzó versenyközege tökéletesen illeszkedik az EWC küldetéséhez, amely a világ legnépszerűbb játékait és azok szenvedélyes közösségeit kívánja egyesíteni egy verseny keretében.

A sakk digitális változata, különösen a Chess.com platform révén, egyre népszerűbbé válik az e-sportok világában. A sakkversenyek rendszeresen kerülnek online közvetítésre, és csúcsidőben több százezer nézőt vonzanak.

Az EWC 2025-ben Rijádban kerül megrendezésre, és a sakk mellett számos más játék is szerepel a programban, amelyek a világ minden tájáról vonzzák a játékosokat és a nézőket. A rendezvény célja, hogy egyesítse a különböző játékok rajongóit, és bemutassa az e-sportok sokszínűségét és növekvő jelentőségét a globális szórakoztatóiparban.

A sakk bevonása az EWC programjába új lehetőségeket teremt a játék számára, hogy még szélesebb közönséghez jusson el, és tovább növelje népszerűségét a digitális térben. A szervezők és a résztvevők egyaránt izgatottan várják, hogy a sakk hogyan fog teljesíteni ebben az új, versenyközpontú környezetben, és milyen hatással lesz a játék jövőjére az e-sportok világában.

Előző cikk

Krüzsely Gábor – Connections

Következő cikk

Ajándékozz segítséget karácsonyra!

Hozzászólás írása

Ossza meg a véleményét

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy a legfrissebb bejegyzések közvetlenül az e-mail fiókodba érkezzenek!
Tiszta inspiráció, semmi spam ✨